Tuesday, April 12, 2016

Scoici Saint-Jacques cu sos de vin alb si piure aromat

     Prima data cand am auzit de Saint- Jacques a fost acum mai putin de un an, in timp ce vizionam diferite emisiuni culinare la TV,  aceste scoici nefiind foarte populare in Romania. Dupa ce mi-am aprovizionat chiar eu congelatorul am inteles si de ce: mirosul. Chiar si foarte bine congelate, scoicele au un inconfundabil miros marin, usor puturos. Cu toate acestea, aparentele insala, pentru ca gustul este mai mult decat grozav.
    Pentru reteta de azi am ales o garnitura destul de light care se pliaza in general foarte bine pe preparatele din peste si fructe de mare, la care am mai adaugat cateva ingrediente-cheie pentru gust si un sos care sa completeze perfect farfuria.

Ingrediente:
  •  scoici Saint- Jacques fara cochilie (4/portie)
  • cartofi mari (1-2/portie)
  • unt
  • smantana lichida
  • o legatura patrunjel
 Pentru marinata:
  • ulei de masline
  • fulgi de chilli
  • zeama de lamaie
  • usturoi zdrobit
Pentru sos:
  • 120 ml vin alb
  • unt
  • fulgi chili
  • zeama de lamaie
    Desi marinata este optionala, ea aduce un plus de savoare, asa ca indiferent de ce carne as alege, pentru mine este un must-have. Am ales sa las scoicile intre 30 de minute la 2 ore la marinat in frigider.

Marinata

    Pentru piure am fiert cartofii, i-am scurs si i-am pasat turnand treptat smantana lichida. Dupa ce am obtinut consistenta cremoasa pe care mi-am dorit-o, am adaugat cateva cubulete de unt si am asezonat cu sare si piper pentru gust, apoi am adaugat patrunjel tocat marunt. Am tot auzit in stanga si in dreapta de piure preparat la blender, si nu pot decat sa spun ca acela nu este piure, ci doar o pasta cleioasa rezultata din legarea moleculelor. Clasicul pasator ramane in continuare ajutorul de nadejde.

Prajirea scoicilor

    Trecand la partea esentiala, am prajit scoicile intr-o lingura de ulei de masline incins, la foc mediu, 2-3 minute pe fiecare parte pana au devenit aurii. Dupa ce am luat si ultima scoica de pe foc am adaugat vinul in tigaie, l-am lasat sa scada, apoi am micsorat flacara si am adaugat fulgii de chili, untul si zeama de lamaie.

    Sper ca te-am inspirat cu acest preparat si te invit sa fii indraznet si sa experimentezi impreuna cu mine!

                                                        Pofta buna! 

No comments:

Post a Comment