Sunday, April 3, 2016

Salau pane cu sos Tartar si cartofi evantai

Dupa ce petrec ore in bucatarie imi place sa ma bucur de ceva spectaculos, iar acest preparat nu m-a dezamagit deloc. Salaul este un peste simplu, cu carne frageda si fara prea multe oase, dar foarte gustor, iar servit cu garnitura potrivita este un adevarat deliciu. Am ales sosul tartar pentru ca, dupa gustul meu, completeaza perfect preparatul, dandu-i nota acrisoara care mai lipsea.

Ingrediente:
  •  fileuri de salau (1-2/portie)
  • 5 Lg faina
  • sare
  • piper
Pentru garnitura:
  •  cartofi mari (1-2 /portie, in functie de cat de pofticiosi sunteti)
  • o mana de verdeturi tocate marunt (ceapa verde, marar, patrunjel)
  • 100 g branza rasa ( cascaval, cheddar, pecorino)
  • unt
  • sare si piper
Pentru sos:
  • maioneza din 2 galbenusuri 
  • 1 Lg mustar Dijon
  • o mana de verdeturi tocate
  • 10 catraveti murati Cornichon
  • 1 Lg capere
  • zeama de lamaie
  • sare si piper
Desi denumirea de "cartofi evantai" suna sofisticat, ei sunt la fel de usor de facut ca si niste cartofi copti obisnuiti. Dupa ce i-am curatat de coaja si i-am spalat, i-am crestat, fara sa ii feliez complet, astfel incat aspectul lor aduce cu un evantai. Intr-o craticioara am topit putin unt, iar cu ajutorul unei pensule am uns bine cartofii, pe care i-am tinut la cuptor aproximativ 1 h si 30 de minute. 


  Cu 20 de minute inainte de a fi gata i-am asezonat cu sare, piper si am adaugat intre felii cateva cubulete de unt, verdeturile si branza pe care le-am presat si deasupra, apoi i-am pus din nou in cuptor. Nu am asezonat cu foarte multa sare deoarece unele branzeturi sunt deja destul de sarate.

 Probabil va ganditi ca maioneza de cumparat va scuteste de ceva efort pentru acest sos. Intr-adevar, economisiti putin timp, dar o sa fiti dezamagiti cand vine vorba de gust. Maioneza gasita in comert nu prezinta nimic exceptional, este lipsita de orice gust si aroma, asa ca putina rabdare in plus face diferenta.

 Pentru maioneza am amestecat galbenusurile cu mustarul apoi am adaugat treptat ulei amestecand continuu cu mixerul la viteza mica. Cand maioneza a fost aproape gata am agauzat zeama de lamaie, sare si piper dupa gust. Pentru ca nu am mai folosit lamaie alaturi de peste  am adaugat mai multa in maioneza, fancand-o acrisoara. 
Am tocat apoi caperele si castraveciorii murati, si impreuna cu verdeturile le-am incorporat in maioneza.

Am scurs bine pestele de apa, apoi l-am tavalit prin faina amestecata cu sare si piper. L-am prajit in uleiul bine incins cca. 3 minute pe fiecare parte pana a prins o nuanta fantastica de auriu.



Va invit acum si pe voi sa va rasfatati cu acest preparat.
Pofta buna!



No comments:

Post a Comment