Tuesday, April 26, 2016

Piept de rata cu sos de portocale si mazare zdrobita


    Trebuie sa recunosc, cand vine vorba de carne de rata trebuie sa fiu mereu atenta, sa stau cu ochii pe ceas si sa am grija la fiecare detaliu, culoarea si textura sunt extrem de importante. Ma bucur ca prepararea nu necesita un timp indelungat, deoarece ma pot bucura mai repede de gustul delicios. Carnea de rata se imbina fantastic cu sosurile dulci sau dulci-acrisoare, asa ca astazi am dat startul unui carnaval de arome.

Ingrediente:
  • 450 g piept de rata
  • 400 g mazare
  • 250 g Ricotta
  • ulei de masline
  • sare
  • piper
Pentru sos:
  • sucul a 2 portocale
  • 1 Lg miere
  • 100 ml coniac
  • 3-4 Lg sos de soia
  • sare
  • piper
    Pieptul de rata are nevoie de atentie speciala nu doar pentru preparare, ci si pentru pregatire. Pentru ca acesta este acoperit de un strat generos de grasime, l-am crestat ca in imaginea alaturata pentru ca aceasta sa se poata topi mai usor, apoi am asezonat pe ambele parti cu sare si piper. Am avut grija sa nu crestez si carnea.

Cum crestam stratul de grasime
     L-am asezat in tigaia RECE, pe partea cu stratul de grasime fara sa adaug niciun strop de ulei, deoarece grasimea care se va topi ii va tine locul, la foc mediu.

    Am sigilat apoi carnea, pentru a pastra sucurile in care se afla aroma in interior. Astfel, dupa ce grasimea s-a topit si am obtinut o crusta de culoare aurie, am intors carnea pe cealalta parte. De asemenea am acordat atentie si muchiilor care trebuie sigilate. Dupa ce pieptul meu de rata a prins in intregime o culoare maronie, uniforma si o crusta aurie, fantastica, l-am mutat intr-o tava si l-am introdus in cuptorul preincalzit la 180-190 de grade (treapta 4 pentru gaz) cca. 8-10 minute. Am lasat apoi carnea sa se odinheasca aproximativ 15 minute apoi am taiat-o in felii cu grosimea de 1 cm.

Sosul
    Grasimea ramasa in tigaie reprezinta un ingredient important pentru prepararea sosului. Din cantitatea totala am pastrat 2-3 Lg, peste care am adaugat prima data coniacul, apoi mierea, sosul de soia si sucul de portocale, am asezonat cu sare si piper si am lasat sa scada. Cantitatea ultimelor 3 ingrediente poate sa varieze in functie de preferinte. Cel mai bine este sa gusti sosul in timp ce il prepari.

Garnitura
    Pentru garnitura am fiert mazarea conform instructiunilor de pe ambalaj, apoi am zdrobit-o cu un pasator. Intentia mea nu este sa fac un piure, ci sa pastrez boabele partial intregi pentru mai multa savoare. Am asezonat cu sare si piper, am adaugat Ricotta si putin ulei de masline si am fost gata de servit.

    Acum ca ti-am prezentat experienta mea culinara, te invit si pe tine sa-ti transformi bucataria in propriul loc de joaca, unde sa dai frau liber imaginatiei. 
                                                      
                                            Pofta buna!

No comments:

Post a Comment