Sunday, December 13, 2015

Pui la cuptor cu naut picant

Intrati oficial in perioda sarbatorilor de iarna, am dat startul mancarurilor de sezon. Asa ca astazi, in cinstea primului preparat cu carne de pe blog, am ales sa prepar o masa satioasa pentru toata familia. Ceea ce este interesant, insa, la acest preparat, este ca garnitura se prepara in acelasi timp cu puiul.

Ingredinete:
  • un pui 
  • 60 g unt
  • o legatura mica de patrunjel
  • o conserva de naut
  • un ardei chili mediu
  • o lamaie
  • 4 capatani de usturoi
Timp de preparare: cca. 2 h
Timp de coacere: cca. 1 h 30 minute

    
Am scos untul din frigider cu jumatate
de ora inainte de a incepe, pentru a fi usor de modelat. Am tocat marunt legatura de patrunjel si am amestecat-o cu untul, obtinand astfel o pasta, apoi am desprins usor pielea puiului cu mana si am pus untul inauntru, masand usor pentru a il distribui uniform. Am asezonat apoi puiul cu ulei de masline din belsug, sare si piper.

Am tocat marunt ardeiul iute, pastrand semintele, am scurs apoi nautul si, impreuna cu ardeiul, l-am pus inauntrul puiului. La final am introdus o lamaie intreaga, pentru ca umplutura sa nu se verse. Intr-o tava unsa cu ulei de masline am pus capatanile de usturoi taiate in jumatate, apoi am asezat cu grija puiul pe patul format din acestea.

 Am tinut apoi puiul la cuptor la 180 de grade/ treapta 4 pentru gaz cca. 1 h si 30 de minute pana a devenit auriu. Am asezat apoi puiul pe un platou, am scos cu grija nautul picant din interior pe care l-am servit ca garnitura. In tava s-a format un suc gros, esenta preparatului, cu un gust minunat datorita usturoiului si untului aromatizat care s-a topit. Si astfel, am obtinut un pui, o garnitura si un sos dintr-un singur foc. 


               
            Pofta buna!

No comments:

Post a Comment