Saturday, December 26, 2015

Chec Dundee reinterpretat

Checul Dundee este un chec scotian cu fructe uscate si migdale. Craciunul acesta am dat frau liber imaginatiei si m-am jucat cu ingredientele, rezultatul fiind o combinatie de exotic si traditional.

Ingrediente:
  • 250 g stafide
  • 125 g amestec de ghimbir, papaya si merisoare confiate
  • 25 g nuci maruntite
  • 275 g faina
  • 225 g unt moale
  • 225 g zahar brun
  • coaja rasa de la o portocala
  • coaja rasa de la o lamaie
  • 4 oua mari
  • scortisoara
  • 1 lg esenta de vanilie
Timp de preparare: cca. 25 de minute
Timp de coacere: cca. 1 h

     Am inceput prin a taia fructele confiate in bucatele. Pentru un gust mai placut am imbibat inainte stafidele in rom. Am amestecat apoi fructele confiate cu nucile si cu faina, astfel acestea nu se vor duce la fund in timpul coacerii.
    Intr-un vas separat am batut untul cu zaharul pana am obtinut o crema fina. Am adaugat pe rand ouale, batand incontinuu, pana la omogeniazare, apoi am pus vanilia, scortisoara, coaja de portocala si de lamaie.

 Am incorporat treptat faina in compozitie, apoi am turnat aluatul intr-o forma de copt rotunda cu diametrul de 23 cm, tapetata cu unt si hartie de copt in prealabil.
    Am copt apoi checul timp de 1 h la 180 de grade/ treapta 4 pentru gaz. Dupa ce s-a racit l-am scos din forma si l-am taiat in felii de 1 cm grosime.





   Craciun Fericit!

No comments:

Post a Comment