Friday, January 1, 2016

Rulouri cu nuca si miere

Ca sa ramanem in tema sarbatorilor de iarna, va propun un desert foarte usor de preparat, care necesita doar un pic mai mult timp de asteptare, insa rezultatul este un preparat demn de Anul Nou.

Ingrediente pentru aluat:
  • 120 g unt moale
  • 60 g zahar pudra
  • 1 galbenus
  • 2 Lg lapte
  • 260 g faina
  • un praf de sare
  • 1 lg esenta de vanilie
  • 1/4 lg praf de copt
Ingrediente pentru umplutura:
  • 150 g miez de nuca maruntit
  • 40 g zahar
  • 1 lg scortisoara
  • 2 Lg miere
  • 50 g unt moale
Timp de preparare: cca. 30 minute
Timp de preparare: cca. 2 h 30 minute
Timp de coacere: cca. 20 minute

     Pentru prepararea aluatului am amestecat untul cu zaharul pana am obtinut o crema fina. Am adaugat galbenusul, laptele si vanilia amestecand continuu, apoi am incorporat treptat faina, amestecata cu praful de copt si sarea, folosind o paleta. Mare grija, amestecati usor pana la omogenizare, dar nu framantati. Am invelit apoi aluatul in folie alimentara si l-am tinut la frigider 30 de minute.

    Am preparat apoi umplututura, amestecand toate ingredientele precizate. Am asezat apoi aluatul pe suprafata de lucru si l-am intins intr-un dreptunghi cu grosimea de 3 mm. Am asezat apoi umplutura peste aluat si am rulat cat mai strans, strangand foarte bine capetele. Am invelit apoi aluatul in folie alimentara si l-am tinut la congelator pentru 2 h. Important la aceasta etapa este ca m-am miscat foarte repede, pentru ca untul din aluat sa nu se topeasca.

     Dupa ce am scos aluatul din congelator l-am taiat in rulouri groase de 5 mm pe care le-am asezat pe o tava tapetata cu hartie de copt.  Am copt rulourile la 180 grade/ treapta 4 pentru gaz cca. 20 de minute pana au devinit usor aurii.


            La multi ani!


No comments:

Post a Comment