Tuesday, November 24, 2015

Crema de zahar ars

Bunicile obisnuiesc sa faca acest desert destul de des. Cel putin odata pe luna ma trezesc cu o casoleta generoasa de crema de zahar ars. Si nu pot sa ma plang. Astazi, am zis sa schimb un pic rolurile si sa joc dupa regulile mele. Intr-o forma minimalista, ce-i drept! :)

Ingrediente pentru 5 portii:
  • 4 oua
  • 500 ml lapte
  • o pastaie de vanilie
  • 75 g zahar pentru crema
  • 100 g zahar pentru caramel
  • coaja de la o lamaie

Timp de preparare: cca. 30 minute
Timp de coacere: cca. 1 h 15 minute
Timp de asteptare: cca. o zi
*Pentru acest preparat am folosit 5 vase ramekin cu capacitatea de 150 ml.

 
Am inceput prin a topi zaharul intr-o cratita cu fundul gros. Dupa ce s-a topit complet si am obtinut caramelul am tapetat cu acesta fundul si 3/4 din peretii vaselor. Acesta se va intari rapid, asa ca operatiunea trebuie facuta repede. Asteptati sa se raceasca si asezati apoi vasele intr-un vas mai mare cu pereti inalti.
Intr-un bol incapator am batut ouale si  zaharul cu mixerul, la viteza medie, pana cand am obtinut o spuma fina, aerata. Am adaugat apoi coaja de lamaie, pastaia de vanilie si laptele, treptat, incorporandu-le la viteza mica. Am turnat apoi amestecul in vase, pana unde au fost tapetate cu caramel.
Am turnat apoi apa in tava mare, cam de doua degete, pentru ca preparatul sa se poata coace uniform, si l-am tinut in cuptorul preincalzit la 150 de grade/ treapta 2 pentru gaz, timp de aprox. 1h si 15 minute, pana cand este inchegat complet.
Am scos apoi vasele din cuptor, iar dupa ce s-au racit complet le-am pus la frigider unde le-am tinut peste noapte. Pentru servire desprindeti usor cu un cutit lopatos marginile preparatului si rasturnati-l, pentru a va putea bucura din plin de caramelul delicios.






      Pofta buna! :D


No comments:

Post a Comment