Saturday, November 14, 2015

Crumble cu mere si nuca


    Crumble este un desert ce consta intr-un strat de fructe coapte, delicioase care se completeaza perfect cu un aluat auriu, sfaramicios. Interesant la acest desert este ca puteti folosi o varietate de fructe: mere, pere, piersici, prune, si sa jonglati cu acestea combinandu-le in orice mod doriti.

Ingrediente:                                                                       
  • 5 mere mari                                                            
  • 100 g unt foarte rece                                                
  • 130 g faina                                                            
  • 20 g miez de nuca pisat
  • 7 Lg zahar
  • 1 lg amidon de porumb
  • 3 Lg fulgi de ovaz
  • un cub de unt
  • 2 batoane scortisoara
  • 2 stele de anason

   Timp de preparare: cca. 20 minute 
   Timp de coacere: cca. 35-40 minute
   Timp de asteptare: cca. 15 minute                                                     
    Am inceput prin a curata merele de coaja si de cotor si a le taia in felii. Intr-un mojar am maruntit
scortisoara si anasonul. Am pus merele intr-un castron impreuna cu amidonul, scortisoara, anasonul si 3 linguri de zahar si am amestecat bine,cu mainile, pana la omogenizare.
    Am luat apoi un vas de ceramica cu dimensiunile 22x22 cm pe care l-am uns cu cubul de unt si in care am pus mai apoi fructele.
Intr-un castron separat am amestecat fulgii de ovaz, faina, miezul de nuca si cele 4 linguri de zahar ramase. Am pus apoi untul rece, taiat in bucatele si am amestecat rapid cu varful degetelor pana cand am obtinut un aluat ca niste firimituri. Am avut grija sa amestec foarte repede, ca untul sa nu se topeasca.

    Am pus aluatul peste fructe si am pus tava in cuptor, incalzit in prealabil la 190 de grade/ treapta 5 pentru gaz, pentru 35-40 de minute, pana cand crusta de deasupra a devenit aurie, rumenita.
    Am lasat apoi preparatul sa se raceasca cca 15 minute, apoi l-am servit caldut cu iaurt gras. Se poate servi de asemenea si cu frisca sau inghetata de vanilie.






                            Pofta buna! :)


No comments:

Post a Comment