Monday, October 26, 2015

Moelleux au chocolat

    Moelleux au chocolat, Lava cake, Prajitura vulcan, (sau orice alte denumiri mai preferati) reprezinta acelasi lucru: exterior copt, pufos, miez moale, cremos, un izvor de ciocolata . Pentru ca trebuie sa recunoastem, orice gusturi si preferinte am avea, ciocolata e pe gustul tuturor. Si chiar daca dupa 20 de minute de la finalizare miezul incepe sa se inchege, te vei putea bucura de ceva ce aduce, sa zicem, cu un brownie.




Ingrediente:
  • 50 g faina
  • 125 g ciocolata neagra
  • 125 g unt
  • 150 g zahar (granulatie medie)
  • 2 oua
  • 2 galbenusuri


    Am batut ouale si galbenusurile cu zaharul pana acesta s-a dizolvat, apoi intr-un vas termorezistent am topit ciocolata impreuna cu untul la Bain-Marie si am lasat putin la racit. Am aestecat apoi ciocolata cu ouale si cu faina si am turnat  compozitia in formele de copt, unse in prealabil cu unt.

PONT: Pentru a te juca putin cu aromele poti audauga, in functie de preferinte, coaja de lamaie sau portocala in compozitie, sau poti folosi ciocolata neagra cu chili.


    Am copt la 190 de grade, fara a deschide usa cuptorului pe timpul coacerii. Durata de coacere difera in functie de marimea formelor. Prajiturile trebuie tinute in cuptor pana cand mijlocul lor este lasat si un pic crapat. Astfel ai certitudinea ca prajiturile sunt coapte, dar miezul este inca lichid. Eu am folosit forme cu diametrul de 6 cm tinute in cuptor 10 minute.
    Prajiturile se servesc pe loc cu frisca, inghetata de vanilie sau iaurt gras. 





          Pofta buna! :)

No comments:

Post a Comment